lördag 27 augusti 2016

Hårt väder

Skolstart, möten och många beslut har tagit i veckan. En bra start men det är verkligen en kickstart! Vädret har varit si sådär hos oss. En varmtfront i södra Sverige med 32 grader hos oss är det betydligt svalare med 15 grader.
Plockade lite svamp i går och jag har koncentrerat mig på kantareller, sandsopp samt Karl-Johan. Gott som bara den!
Junta hos bästa A med ny renovering och mys med tjejerna. Så bra för själen att få göra sådana saker mitt i veckan.
Igår kväll var vi på Fagerudden men god mat och roliga tävlingar som jag och U vann med en viss marginal. Vinet åkte till Fårön så det får jag dricka vid tillfälle.
Regn och regn idag men det upphörde under em. M & M till lasarettet hos Bosse som börjar vakan så sakta. Det går otroligt långsamt men som sagt var så är mannen gammal och skör.
Middag här idag med sonen och det blev plankstek även denna lördag och det beror främst på det taskiga väder som råder. Man är liksom inte sugen på att stå ute och grilla just nu....
Morfar har fått besök och till Bersika så är det just nu kö eftersom de byter trumma till Bullerviken så det tar lång till att få tillträde till byn.











Inga kommentarer: