måndag 24 augusti 2015

Skolstart

Skolstart, många nya elever som är vilsna som behöver stöd och handledning. Allt gick i alla fall bra och jag tror att eleverna var nöjda efter dagen. Vi samlades ute i slutet av dagen och stod i en ring och hälsade på varandra. Sen dansade vi dansstopp, kul och avslappnande!
Mattelyftet har startat idag och nu är det matte som gäller i 1 år för vår skola.

Helgen har varit lugn. Mannen jobbade fredag kväll till 23.15, middag här med sonen i ett fantastiskt väder. Lördagen gick i samma anda och dessutom ingen vind, så skönt. Jag kan lova att jag har badat ofta i poolen, så skönt. Sen var det surisar och kräftor med mannens herrklubb. Det här året var vi på Wallinsudden. Jag kände mig sliten med lätt huvudvärk så jag åkte hem runt 21 och så njöt jag av min ensamhet. Mannen kom hem runt midnatt.
Söndag och dimma fram till lunch sen var det sol. Jättefuktig kväll med dagg på alla textilier så jag plockade in dynor efter en dryg vecka utomhus. Vilka dagar vi har haft.


Inga kommentarer: