lördag 1 augusti 2015

Mysdag

Vaknade till lite regnsmatter på taket och då var klockan 10.10 och mannen frågade om jag ville ha ägg? Gud vad jag har sovit. flyttade ut från sovrummet till V´s rum halv 1 i natt. Orsaken var främst att mannen snarkade så hemskt trots CPappen.....inte kul! I klubbstugan hade de fest och de hade roligt och eldade i eldstaden och sjöng, jag valde då att kolla in en serie till halv 2, så jag hade varit vaken rejält sent men det är ju mysigt att kunna göra det under sommaren.
Idag har det varit mulet med skurar, jag har plockat lite kantareller och sen har jag gjort ingenting, så skön dag. Mannen har varit i garaget och plockat och städat. Jag har sett fil på datorn en lugn och bra dag. Säger det igen att vi hade tur med vädret för en vecka sedan, hade det varit dagens väder hade det inte varit så kul för någon. Då hade festen varit mycket mer stängd pga av regnet.
Någon välkomnade augusti idag på fb men jag håller inte med, usch så trist att det redan är augusti då det inte varit någon sommar ännu att prata om...hur ska det gå när vi inte hunnit njuta av sol och värme?

Besök under kvällarna av 2 olika igelkottar, en stor och en liten dock inte samtidigt.

Inga kommentarer: