tisdag 25 augusti 2015

LTU

Har jobbat halvdag idag då jag och sonen åkte mot Luleå. Började med lunch på Kinarestaurangen som finns på universitetsområdet. Sen var det samling för studenterna och sonen skrevs in som student på grunlär 4-6.

Jag åkte till Storheden och XXL samt Cervera där jag köpte en liten Bodum pressbryggare. Extrapris så jag var nöjd. Efter det blev det city och butikerna. H&M har en riktigt fin butik i Luleå, lite fika på Ohlssons café. Ett deostick med Zlatans nya doft, luktade jättegott! Sen gick jag och gick och gick men jag var inte så sugen på att shoppa så mycket så jag njöt av solen. Sonen ringde halv 4 då var han klar så jag åkte och hämtade honom. Sen körde vi runt och tittade på serverhallarna och annat för att invänta mannen. 
Strax före 16 anlände mannen med caben som förhoppningsvis ska säljas på KVD. Nu är den lämnad så snart kan auktionen starta.
Middag blev det på Tre kronor och sen gick en trött son hemåt och vi åkte ut hit. 

Bokcirkel var kvällens agenda och vi blev tre med mig. Har pratat kring sommarens läsning, Röd måne. Vilken bok, oj vad jag gillar den! Men vi har även läst Kvinnan på tåget och där hade vi delade meningar. Ingen bok som jag kommer att lägga på minnet, den har dock fått bra recentioner.
Mannen åkte till morfar för att hämta upp hallon som han hade plockat till oss!



Inga kommentarer: