måndag 20 oktober 2014

Ny vecka

Då har en ny vecka snurrat iväg igen. Varje vecka går ju snabbt och jag gnor runt för att hinna med allt. Har haft bra samtal idag.
Om jag var lärare så hade jag sett fram emot lovet nästa vecka med lite extra lediga dagar. Nu har jag ju inte en sån tjänst men det är utbildning i dagarna två men jag ska passa på att vara någon dag ledig i alla fall.

Har varit hos sonen och hälsat på och vi drack te och hade mysigt prat. Det fortsätter att snöa så nu har vi några cm. Halt som bara sjutton ute och några avåkningar har det varit idag med lastbilar.
Mannen har fixat middag och idag var det kyckling, helt ok. Nu har jag i alla fall avbokat Icas matkasse och jag är lite sur eftersom de håller på att byta ut en massa mat mot annat. Vi har fått potatis i stället för gnocci. Inte precis samma. Svamp ska vara 100 g i receptet men i vår lilla påse ligger det 20 g. Jag tycker inte att det är ok! Man betalar ju dyrt för dessa påsar och då ska det inte vara på det sättet
.

Inga kommentarer: