tisdag 28 oktober 2014

Kunskapen fortsätter...

Så även vår festival i Piteå. Måst bara ge en eloge till de som fixat allt så himla bra. Bra föreläsare, god lunch, trevliga människor och bra lokaler. Gårdagens kaffe på fm är väl det enda som varit lite kaotiskt så det är helt otroligt så bra allt har varit!
Idag har jag varit på Kängurumatte som var givande men lite konstigt att det var två föreläsare och endast en pratade. Vi satt och funderade på varför det var så? De skulle köra en till gång under dagen och då kanske rollerna är omfördelade.
Har även lyssnat på en föreläsnings om klimat och matpåverkan, det var Pär Holmgren som höll i den. Oj vad han är kunnig, blir lite mörkrädd bara för det verkar så negativt för vår jord! Här måste vi alla hjälpa till att dra sitt strå till stacken. Känslan hos mig är dock, vad gör mitt lilla bidrag till det hela om man inte får med jättar som Kina och USA på tåget?

Min dag avslutades men ett val som jag gjort på mina egna okunskaper. .se och vad som är sant på Youtube? En jätteintressant och rolig föreläsning då vi tittade på reklamfilmer och sen kritiskt granskade dessa. Webbstjärnan stod bakom det här.
Bilden har jag lånat från deras hemsida.

Sen handla lite mat tillsammans med sonen och vi har även ätit taco en tisdag och åtminstone en var väldigt nöjd över dagens middag. Mannen jobbar till 23.15 även denna dag så jag tar det lugnt och myser för mig själv.

Inga kommentarer: