måndag 27 oktober 2014

Lovvecka

Lovvecka för eleverna och i Piteå pågår det kunskapsfestival. Jag har varit på föreläsningar hela dagen och de har varit bra. Några riktigt bra till och med. Den fortsätter i morgon så då drar jag till havsbadet igen.
I går så hade min bil ett biljud och när mannen kom hem påtalade jag det. Han kollade men hittade inget, så vi beslutade att han skulle ta min bil idag och undersöka vidare vad som kunde vara fel. Jag gick med snabba steg ner till garaget och....tada ingen ström i mannens bil. Lite småsvettig stressade jag vidare och ringde till en medarbetare som stod på sin gård och inte hunnit lämna stan. Hon hämtade upp mig, vilken tur. Upp med nycklarna till läggan för att berätta om missödet för mannen. Han började 14.45 och det var ju tur så han hann fixa allt idag. Min bil hade lösa bultar!!! Andra året på raken, vad konstigt för under de första 30 åren har det ju aldrig hänt?


Inga kommentarer: