torsdag 23 oktober 2014

23 oktober

En dag som började 5.20 när mannen gick nedför trappan för att åka på resa till Skottland med sina vänner. Somnade om som tur var men jag var trött när klockan ringde 6.10.

Klockan 10 var jag på genomgång av Informationssäkerhet. Men vet inte mycket om sådant och jag kan lova att jag är säkert en dålig person som har samma lösenord på många ställen. Behöver uppdatera mig och inte vara så blåögd. Minst 8 tecken helst 12 ska det vara och med många olika tecken. Det vanligaste lösenordet är password, qwerty och 123456. Inte så smart att välja något av dessa. Sen låter jag ju andra få åtkomst till mina bilder och annat, klickar oftast ja till dessa saker. Hm vet ju inte vad som händer om jag inte godkänner det?? Däremot vet jag ju att banker aldrig skickar ut och vill ha kontonr eller lösenord, då är det något skumt om man får ett sådant meddelande.

Konferens mellan 13-17 och det var ju bra. På detta har vi haft APT mellan 17-20. En lång dag alltså så nu känns det helt ok att bara slappa i soffan. I morgon är det fredag och det ska bli så bra med helg.
Ute är det busväder, snö och väldigt blåsigt med några plusgrader, de säger att det ska komma ca 15 cm snö!!

Jodå, glöggen var helt ok men någon lavendelsmak kände jag inte.


Inga kommentarer: