fredag 26 juli 2013

Gården

Har inte lämnat huset idag för jag har fixat lite inför middagen i kväll och så har jag solat och myst! Mannen har köpt och målat brädor medan jag solat och läst i den nästintill molnfria himlen. En mysig dag helt enkelt där jag skurat lite, dammtorkat och även förberett middagen. Allt har gått lugnt till och jag väljer ofta mat som går bra att förbereda innan gästerna kommer. Vi hade mannens kusin med sambo samt svärmor och svärfar på middag. Bjöd på champange med krustader fyllda med mögelost och hjortronsylt till tilltugg. Huvudrätten bestod av gorgonzola späckad lax med sherrysås och pressad potatis. Mycket gott! Allt avslutades med rabarberpaj med knäckigt täcke. Perfekt lagom och trevligt precis som en middag ska vara. Mannen står just nu och diskar glas och jag fick en stund för att blogga.

Inga kommentarer: