torsdag 11 juli 2013

Brottsjö

Har varit så duktig idag och jobbat på. Tvättat, klippt gräset, dammsugit och jag har även målat klart!! :) Det är det allra bästa av allt eftersom det inte är med glädje jag går ut och målar, jag tycker det är jättetråkigt! Tog moppen i förmiddags och körde till Pitsund för att dra en kölapp. Där stannade moppen och oj vad jag blev orolig, min tanke var om jag måste skjuta den tillbaka. Att försöka kicka i gång den var inte lönt så jag provade att lägga i ettan och rullade nerför i lätt nedförsbacke och den startade!! Härligt, bara att köra hemåt men någon vidare tomgång hade jag inte. Ingen mera moppetur innan det är fixat. Har varit då kl 18 varit ut till båten i Pitsund och köpt fisk. Idag blev det sik som ska rökas i morgon, en lax där hälften ska gravas och en laxöring. I dag var det dessutom folk som uppträdde på ett helt normalt sätt så det kändes bra. Svärmor var med och vi hade det tredje numret som kom upp så vi var hemma igen efter knappt en halvtimme.

Inga kommentarer: