onsdag 15 april 2009

Lovvecka och jag njuter verkligen, sol ute och långa sovmorgnar. Nåja långa och långa under påsken vaknade jag kl 8.00 och nu när vi är hemma igen så slår jag upp mina gröna ca 9.00. Är det här ett tecken på att man blir äldre????Hm jag gillar nämligen att ligga och sova länge men länge för mig och länge för sonen är inte lika. För mig är att sova länge ca 10.00 för sonen är det kl 13.00. Jag har bestämt mig för att väcka honom ca 12.00 för att jag tycker inte man behöver sova längre än så. Härom natten var det ett gäng här som såg på film, spelade musik (kreativt) samt spelade tv-spel. När sedan datorns bas sattes igång med dunka dunka så gick jag tillslut upp och sa till....alla har ju inte lov. Nu är det tur att det är mannen som ska upp och jobba och inte jag för han kan sova till nästan vilka ljus som helst, det kan inte jag däremot men har jag ingen tid att passa så funkar det jättebra att ungdomarna är i huset och låter. Jag har ju som tur var mina öronproppar.
Jag ska ha junta idag men vi blir bara 4 st. En av oss i "gänget" är på crosstävling i Gävle så hon fick stå över den här gången. Jag har gjort en smörgåstårta på Polarbröd samt en rulltårta med grädde och lemoncurd till efterätt. Den blev pannkaka då jag skulle vända upp den på kokos. Shit samma mina vänner tar det med en klackspark. Det är skönt att känna varandra på ett sådant sätt så jag behöver inte ställa mig och baka en ny.

1 kommentar:

Ulla-Karin sa...

Och himla gott var det dessutom! MUMS!