onsdag 16 september 2015

Igår idag

Igår tänkte jag att det kommer att gå ett par veckor till säkert innan vi flyttar hem. Idag vaknade jag till regn och blåst och då var min tanke en helt annan. Nu är det dags att flytta till stan igen! Vilken skillnad i vädret! Från sol och sensommar till höst och regnrusk på bara några timmar.
Igår var jag och plockade några svampar men det finns inte så många detta år. Sen for jag på junta hos A och hon bjöd på hemkokt köttsoppa! Så gott! Har inte ätit det sedan jag var barn, ingen i släkten kokar det och jag har inte heller försökt. Bra med vänner som kan koka rejäl husmanskost.
Idag har jag haft möte med trädgårdsarkitekten och får vi den skolgård som hon har projekterat så vore det helt fantastiskt! Blir intressant att se hur långt pengarna räcker?
Nu är det dags att packa för 2 dagar i huvudstaden. Inte är jag sugen just nu utan det känns bara besvärligt! Flygtaxi hämtar 5.30, vojne vojne!
Mannen jobbar till 22.00 i kväll så det hinner bli bäcksvart här ute.....dörren är låst och massor med ljus brinner så att det ska se lite mysigt ut i alla fall.

Inga kommentarer: