lördag 19 september 2015

En höstlördag i september

Vaknade efter 9 då mannen åkte i väg och hämtade tidningarna denna sista lördag i stugan. Regnet hade upphört och det klarnade upp, riktigt fint och varmt med 16 grader. God frukost och bra sällskap av mannen.
Igår var jag hemma kl 18 och mannen jobbade tull 23.15. Sonen kom hit med middag som han hade köpt i stan, jag fick sushi och han själv åt thai från Thai Garden. Riktigt gott!
Sen var sonen kvar här till 22.15 eftersom han vet att jag är så himla mörkrädd. Nu är det ju sista helgen här för detta år så det gick bra i går fram till mannen kom hem.
Mannen har fixat här idag och tömt ut en del vatten från poolen och jag åkte till stan och har tvättat sängkläder, täcken och kuddar inför hemflytten i morgon.Svärmor och svärfar kom hit ut med hemtjänst men mannen skjutsade hem de till stan igen runt 14.30.
Mannen kommer att spela golf och jag håller tummarna att de får bra väder. Själv kommer jag att packa ihop och flytta hem.
Idag har jag tagit alla mina kläder och allt från badrummet till stan. Imorgon är det dags för mannens kläder och all mat.
Ska bli helt ok att flytta hem nu! Förutom dragspelaren som håller till på Storgatan, idag gav han upp 16.15 och jag tyckte att det var på tiden för han spelar inte så många melodier.


Inga kommentarer: