tisdag 28 juli 2015

SOOL

Ytterligare en solig dag men här har det tyvärr blåst och varit 19 grader, helt ok enligt sommarens tidigare väder! Mannen har städat Caddyn och det behövdes, jag kan lova det! Han hittade den nyckel till bilen som jag tappat bort i samband med att sonen flyttade in i sin lägga för snart 2 år sedan. Vi har köpt en ny nyckel för 2000:- och sen programmerat den för 1000:- men nu har vi ytterligare en nyckel....så kan det gå.
Jag har plockat sommarens första kantareller idag och de gav jag bort till svärmor och svärfar då det är de som visat på kantarellställena. Känns bra att göra det trots att den ena inte känner igen kantareller och den andra inte ser att rensa dem.
Sonen har varit hit på grillmiddag och det var väldigt gott och en flaska Amarone till satt som en smäck, en bra dag helt enkelt!
Har dessutom hunnit med att tvätta och jag har även klippt gräset. Kul att se där dansgolvet var i lördags är det alldeles brunt och dött gräs, en grön gräsmatta med en brun fläck mitt på.


Inga kommentarer: