torsdag 25 juni 2015

Regn

Fy vad det är ostadigt väder, 12 grader och regn av och till. Mest till tyvärr, igår kväll var det så kraftig nederbörd att stödkanterna runt vägen mot stugan har regnat bort.
I går hade jag trevligt besök av 2 kollegor från Norrby, mycket surr blev det. Trevligt värre.
Idag har jag jobbat min sista dag innan en veckas semester så nu taggar jag ner och tar det lugnt. Hoppas bara på lite bättre väder. Mannen har jobbat till 23.15 i två kvällar och så även i morgon. Trist att sitta här själv i regnet. Har dock hunnit med en hel del serier som jag spelat in tidigare i vår.
Sitter just nu och kollar in en ny dansk serie, oj vad de är duktiga på serier. Den här heter 1864.
Trodde att jag skulle vara på Stadsfesten i Skellefteå i kväll för att kolla in Carola men vädret gör att det regnade bort. Synd om arrangörerna för att jag antar att många tänker som mig och väljer hemmamys med tak över huvudet i stället för att stå i strilande regn och frysa?

Idag invaderas Piteå av folk som ska spela fotboll. Kul men trångt på gatorna. I skolan kommer det 6 lag och ett trettiotal husvagnar så där är det full rulle.

Inga kommentarer: