fredag 26 juni 2015

IKEA

Åket tillsammans med min mor mot Haparanda i morse för att shoppa bäddsoffa. Tror ni att den fanns hemma?? Oh NO!! Beställde den och får den hemlevererad tillslut. Blir säkert bra i alla fall. Regnet har förföljt oss hela vägen dit och hem, det har alltså regnat i 35 mil!! Körde med det täckta släpet helt i onödan eftersom vi bara hade små kartonger med hem, that´s life.
När vi kom till E4 Norrfjärden började trafiken att gå luslångsamt och eftersom det även är stor fotbollsturnering här så är det MYCKET trafik i farten. Köerna växte sig milslånga och när vi äntligen kommer till Öjebyn norra så ligger det 2 traktorbilar i bredd. Så hade de kört sen Bertnäs. Inte flyttade de sig trots att vi tutade, någon bil körde om till höger. Döm om min förvåning när det är 1 tjej i varje bil pratades i mobil med varandra och skrattande flyttade den ena sig till slut så att man kunde passera. Det här gjordes på pin kiv för att stoppa trafiken. FAN om jag visste vilka de var, de borde bli av med moppekortet och föräldrarna borde få veta hur deras döttrar beter sig. De är tydligen inte så mogna att de bör få köra på allmän väg. Jag blir så förbannad!!
Mannen jobbar till 23.15 även denna kväll så jag nöter soffa då det regnar så åker jag inte ens in till stan för att se paraden till PSG.


Inga kommentarer: