söndag 5 januari 2014

Trettondagsafton

Jag är hemma med herpesblåsor och febervarm kropp. Egentligen gör det mig inget för jag var inte ens sugen att åka till Havsbadet och trängas med 2000 personer. Jag vet med mig att det hade varit roligt att vara på spa med vänner och surra, förfest, god middag och bra under hållning men sen resten av trängsel och allt annat hade jag gärna sluppit och nu blev det ju så. Tycker dock synd om min man som blev snuvad på hotellrum men han har åkt dit för att umgås och att delta i  tävling i Piteälven med gubbarna. Får se om han behöver hämtning i natt....
Vi var till svärmor och svärfar i går på julgransplundring och god mat, riktigt trevlig kväll trots att jag inte mådde helt 100%. Sonen har också med och åt med oss. Sen har vi tagit en tur till huset i Luleå där mannen monterat och sålt grejer. Nu är det klart och det är stort, ganska mysigt men jag upplever det också lite opersonligt. För mig blir det lite hotell lounge över det hela, men det är roligt att få se ett hus där arkitekter haft ett spel med i allt, ja jag menar allt. Varenda liten inredningsdetalj är bestämd av någon annan än dig själv och det vore nog inget för mig eftersom jag vill välja mina egna saker.

Inga kommentarer: