söndag 2 september 2012

Söndag

Har börjat med att tömma krukor på sommarblommor. Känns trist men eftersom blommorna har farit illa av allt regnande och den blåst som har varit sista veckan så känns det ändå helt ok. Det är ju inte roligt att ha bruna risbuskar i krukorna. Mannen har jobbat på med grunden till muren, paddat och skottat. Sen har han även dragit el i garaget och även hunnit med att hänga upp den nya taklampan ovanför köksbordet. Det blev så bra och jag är supernöjd. Nu kan vi tänd när vi behöver extra ljus. Vår syn har ju blivit sämre under det sista året och jag känner helt plötsligt att mina ögon kräver en hel del ljus för att jag ska kunna läsa tidningar och sådant med lite text. Har varit förbi morfar och han har fått bältros. Som tur är så kom han i tid till läkaren så han har fått medicin mot detta. Han har ganska ont men jag håller tummarna att det inte ska bli värre för honom. Skördar i växthuset och det känns så bra när man plockar in gurka, tomat, sallad, paprika, rädisor och sockerärtor. Rikedom känns det som!

1 kommentar:

Mestmamma sa...

Har också blivit mer beroende av bra ljus och det är viktigt med bra arbetsljus trots att man inte är "till åren" :-)

Dagsljuset är det bästa tycker jag.

/Lisa