tisdag 18 september 2012

19.15

Det har blivit rejäl skymning ute och klockan är bara 19.15- Vid 20 är det mörkt! Det känns verkligen som hösten är här! Idag har det varit fantastiskt väder, soligt och varmt men just mörker gör att jag inte trivs så bra. Jag gillar ljuset, det gör mig pigg. Vi har suttit på vårat jobb idag och pratat om vikarier. Superviktiga för att verksamheten ska fungera men i dagsläget finns det inte en enda att uppbringa! Det beror delvis på att i vår kommun vill de inte att nya personer ska LAS´a in och då får de inte jobba, vi blir dessutom utan vikarier. Det här är inte bra! Vi har redan nu använt oss av hela årets budget av vikarier för att många har varit sjuka i höst. Vi tror att det delvis beror på den dåliga sommaren och vi har inte precis hunnit hamstra de vitaminer som vi får av solen. En vanlig sommar är ju det här inga problem men just denna sommar har ju vädret inte varit det bästa. Skulle inte sitta fel med en vecka i ett varmt land i höst!!

1 kommentar:

Mestmamma sa...

Folk är jättemkt sjuka, har hand om personalredogörningen så jag vet :-)

Själv är jag nu också sjuk och det är då igen... :-(

/Lisa