söndag 9 september 2012

Hemma!

Hemflyttad igen! Det känns helt ok, mannen blir dock var en natt till eftersom han jobbar till 23.15 i kväll. Då åker han ut till stugan och sover, i morgon börjar han strax före 13 och det betyder att han hinner jobba en del i morgon förmiddag. Sen när han slutar i morgon kväll kommer han hit till lägenheten. Sonen och jag har haft en drabbning i dag och det är ju delvis för att jag vill ha det på mitt sätt. Inte helt lätt att få en vuxen son att inse samma sak som mig, inte helt lätt heller att vara nästan vuxen och någon ställer krav på en när man inte är van vid det. Jag måste bli bättre på att lyssna in men jag blir så tvärarg när det ser ut som en svinstia i den lägenhet som jag betalar ganska mycket för att bo i. Att jag dessutom hade rendat en del i går och att det i dag finns gamla matrester på tallrikar får mig att gå i taket! Har hunnit packa upp, gå en promenad, handla hem färskvaror, laga mat, cykla till mamma. Usch vad jag frös om händerna när jag cyklade hem, nu behövs det handskar...inte kul alls men det känns som höst. En fantastiskt fin och vacker dag men det finns kyla i luften.

Inga kommentarer: