tisdag 30 augusti 2011

Tokiga måndag


Idag är det tisdag och det känns som en bra dag! Det kan jag dock inte säga om gårdagen. Morgonen började med en söndersparkad ruta till vårt klassrum, sen var det brandövning. Ut med alla elever och räkna ihop att alla är på plats. Sen var det även en elev som skar sig i handen, puh! Skickade honom till skolsköterskan som tog hand om det. Jag kan lova att det var skönt när gårdagen var över...
Idag har det varit en helt vanlig tisdag och det behövde jag efter gårdagen.
Har varit på den tredje svampkursen och idag var vi på Vallsberget och plockade. Oj vad många Karljohan jag hittade. Hela korgen full + en kompostpåse samt allt jag kunde bära i händerna. Har rensat en del och nu håller det på att torka.

1 kommentar:

Mestmamma sa...

Vissa dagar skulle man legat kvar i sängen hela dagen :-) ... men sån tur är så varar ju inte allt (dåliga dagar) för evigt :-)