måndag 22 augusti 2011

Bokcirkel


Har haft en mycket trevlig bokcirkel här i kväll. Sommarens läsning har bestått av En dag och av Sahras nyckel. Båda böckerna är väldigt läsvärda och vi var alla överens om det. Nästa bok vi ska läsa är Niceville av Kathryn Stockett. Har aldrig läst något av den här författaren så det ska bli spännande att knyta den kontakten.
Skolstart idag och jag känner mig ganska så trött. Har haft en bra dag men det är jobbigt att leka, lära känna varandra tävlingar, ta alla regler och att inte på en hel dag göra något riktigt arbete. I morgon blir det en utflykt till skogen, de visar tyvärr inget bra väder man det får vi ta. Det finns inget dåligt väder bara dåliga kläder!!

1 kommentar:

Mestmamma sa...

Det är jobbigt med nytt :-)
Vad var det för åk du skulle ha nu?

Säger som du, det finns inget dåligt väder - bara dåliga kläder. Har världens bästa regnrock som jag brukar ha, köpte den när jag fick barn för innan kunde jag ju vara inne om det var dåligt väder (kan jag iofs nu också men ...)

/Lisa