söndag 4 september 2011

En grå dag!


Har vaknat av och till i natt av att regnet smattrat mot taket. Skönt att då få ligga i sängen med täcket på sig och veta att man inte behöver stiga upp en viss tid.
Har svamptorken igång efter att jag plockade ganska mycket sandsopp här vid stugan. Nu har jag bakat en choklad cheescake från Leila men av någon anledning så missade jag att hälla i grädden. Får se vad det blir av den?? Får svaret om 1½ timma för så länge ska den vara i ugnen. Jag måste få säga att jag brukar aldrig missa saker i bakningen och dessutom så misslyckas det väldigt sällan för mig. Idag började det dock med att digestivebotten som jag tryckt ut i en form.....när jag sedan flyttade formen till ugnen så släppte botten!!! Jag hade alltså digestivekex och smör i hela botten av ugnen! Ingen bra start alltså på det här baket!

Inga kommentarer: