måndag 8 augusti 2011

Rusk

Idag har det varit riktigt höstrusk, det regnar på snedden och havet är stålgrått med vita gäss. Ser inte Haraholmen så jag vet inte om den båt som ska komma idag har nått hamnen. Några smala tallar har inte stått emot blåsten och den har helt sonika tippat. Jag har inte varit utanför dörren idag och det är jag glad för. Har läst lite och jag har sett 2 filmer. En var en romantisk komedi Kärlek i New York, helt ok men ingen av de bättre jag har ett. Sedan har jag sett en film som är stark för den bygger på en verklig berättelse. En blomma i Afrikas öken. Läste boken för väldigt länge sedan och de har gjort en bra filmatisering. Att de fokuserar på könsstympningen som fortfarande förekommer i Afrika där 6000 flickor könsstympas varje dag!!!
Bra att det uppmärksammas, vilken fruktansvärd upplevelse att genomgå när man är liten tjej.

Inga kommentarer: