måndag 24 november 2008


Snö, snö och snö. I natt har det blåst och snöat rejält. Här uppe blir det inte så kaosartat men när jag kollade in nyheterna från Stockholmstrakten så verkar de inte det så roligt precis. Arlanda flygplats står nästan stilla och många bilar har åkt av vägen. I morse så körde jag E4 till Rosvik i 50 km/h pga att jag hamnade bakom plogbilarna. Trots kilometers långa köer så finns det alltid någon galning som till varje pris ska köra om. Undrar hur de tänker...Det finns ju liksom ingenstans att ta vägen för plogen kör ju omlott så det är ju tvärstopp när man kommer närmare. Jag är ju en stress körare men sådana gånger är det bara att ta ett djupt andetag och lyssna på RadioRix och Morgonzoo.

Har en kompis vars dotter och pojkvän kommer hem från Paris idag. Dottern fick en resa dit i 18-års present av sin kille. Ingen dålig present!!!! Hoppas bara nu att de tar sig upp till Luleå flygstation ikväll. Vi hade turen att en traktor hade skottat vår infart när jag kom hem idag. Det känns otroligt skönt och lyxigt att kunna ta sig in i garaget utan ansträngning.

Inga kommentarer: