fredag 21 november 2008

Fredag igen!


Ytterligare en vecka är slut! Om ytterligare en vecka så är min favoritvecka under hela året, nämligen 1:a advent. Jag är som ett barn som längtar efter att pynta. Har redan smygbörjat lite genom att jag har köpt "pollor" på Coop, de är silver, vita och svarta. Tillsammans med silverfärgade ljusstakar på ett stort fat så blev det snyggt "bling, bling". Jag som oftast vill ha lite avskalad stil älskar att pynta till det rejält till julen. När 1:a januari kommer är jag dock spyless på allt pynt och då plockar jag bort det så att den välstädade ytan kommer fram igen.

Har varit på ytterligare en 40-års uppvaktning i veckan. Hon fick en hotellvistelse till våren, vi pratar om att åka till Skellefteå eller Luleå helgen den 28 mars.

Hörde på radiorix i morse och Titti Schultz förlorade en tävling mot Gert och straffet var att blogga i en vecka. Minst 3 inlägg/dag och 5 bilder ska in. Låter ganska jobbigt! Men det är nog så man ska använda bloggen om den ska vara rolig för andra att läsa. Jag är nog lite för lat för att blogga så ofta.

1 kommentar:

Ulla-Karin sa...

Det är mysigt med advent! Löpte en god glögg på Ica nyss - Duvenhöks med lingon och blåbärssmak. För oss blir det ju av naturliga skäl inte så himla mkt som vi ska ta fram, dock lite grann... ngn stjärna och ngn silverpolla osv. Dock kommer inte tomtegardinerna fram eller julgranen.