tisdag 25 november 2008


Känner mig låg idag, jag vet inte vad det beror på men jag är väl trött. Dessutom är jag lite ledsen för att mormor inte är så pigg och då blir även min morfar såklart ledsen och det här tar hårt på mig. Jag borde egentligen vara tacksam att jag har haft de i livet så här läng men det känns tungt att se att åldern tar ut sin rätt och de tappar i styrka och kraft hela tiden.

Jag har jobbat i en 3:a idag, det är en livlig klass med många pratglada elever. Det är alltid en massa incidenter bland dessa elever och jag valde att ringa hem till en förälder efter dagens slut. Det är alltid lika trevligt när man stöter på föräldrar som tar det man säger på allvar och ser till barnets bästa. När barnen mår dåligt så märks det alltid i skolan. Vi kan ju alla ha en dålig dag men det får inte gå ut över de andra eleverna.

2 kommentarer:

anjocapi sa...

Ja, det är så tråkigt när de äldre börjar må dåligt.. då mår man dåligt själv.. Hoppas hon kryar på sig..

Har du målat det där hjärtat? det var i allafall jättefint.

Vissla sa...

Tyvärr är det inte jag som har målat hjärtat. Däremot så funderar jag om jag skulle försöka mig på att måla av det för jag gillar det skarpt.