tisdag 12 augusti 2008


Idag har jag haft mitt körkort i 25 år. Tänk vad tiden går eller ska jag säga springer för den har börjat att göra det efter man fyllde 30.... Jag kommer fortfarande ihåg frihetskänslan av att klara körkortet. Fick kvittera ut mitt kort i bilen för teorin hade jag gjort tidigare på morgonen. Jag gick till Statt där mamma jobbade och hämtade vår bil. Började med att gena i en kurva och for över en trottoarkant. Inte var man särskilt säker på attköra just då. For på Ekbergskonditori och köpte en tårta, körde sen till mormor och morfar och bjöd dem på tårta.
Under dessa 25 år har jag kört ganska många mil, undrar just hur många?? Jag har hunnit krocka en gång i 30 km/h, köra på en stor sten samt backa ut en stolpe till en garageport. Inte särskilt många saker men stenen som jag körde på i fjol kändes som en väldigt onödig krock. Jag visste nämligen att den låg där men jag glömde bort det.

Inga kommentarer: