torsdag 11 juli 2019

Fullt ös

Dagarna rullar på. vi har växlande dagar med sol och moln av och till. Värmen är inte här utan det är ca 16-17 grader. Bra arbetsväder men inte kul om man vill sola och mysa i värmen för den finns inte.
Mannen är inne på sin sista semstervecka men han är nöjd med vädret då han jobbar hela tiden men olika saker. Nu har fokus legat på att få in internet i stugan, kabeln är grävd och idag har den även blivit dragen in i stugan.
Förra helgen var vi på Fåröfesten och årets tema var Oscarsgalan och vi tolkade Gudfadern som vår film.


Vi har även varit på vårt årsmöte för vägföreningen och det är ingen roligt historia! Fy hur vissa människor beter sig. Jag kan väl lova att det inte är unga kvinnor utan män som kommit upp i ålderna som kritiserar och försöker roffa åt sig på andras bekostnad. Dåligt och tråkigt är ordet.
Även KIIF har haft årsmöte men där är stämningen fortfarande glad och trevlig, tack och lov.

Igår onsdag började jag dagen med en ny toppbestigning och denna gång var det Kalahatten som fick ett besök av Ingela, Annica, Ulla och jag.



Sen hem och byta kläder för att hämta upp mannen och svärmor. Sen åkte vi till Bea´s i Jävre där vi åt lunch. Gott men tyvärr blåste det kallt så jag var rejält frusen innan vi var hemma igen.



 Varm filt och tea i kroppen innan vi ytterligare en gång lämnade stugan. Jag pälsade på mig med dunjacka och handskar och så tog vi cykeln till Havsbadet. Där mötte vi upp A & U samt A. Vi hade förstått att Nanne Grönvall skulle uppträda kl 15.00. Det var flera hundra personer på taket på Spa terassen. Vi väntade och väntade och kl 15.55 så äntrade hon så då scenen. Himla vilken energi den kvinnan har. Jättebra men ett kort uppträdande. Jag höll på att frysa ihjäl trots alla mina kläder, det blåste rakt på där vi stod. Efteråt så gick vi och kollade in badet. Vi åt i Bistron och det var riktigt gott, sen åkte vi upp till Skybaren och drack en drink. En trevlig kväll med goda vänner.




Idag har var varit en betydligt lugnare dag. Jag åkte till stan för att promenera men då kom jag på att det var Loppis i Harrbäcken. Fick med mig L o hennes mamma G. Vi åkte dit men hittade inget förutom våfflor! Sen till PMU men det blev inte mycket där heller.

Har rensat en del ogräs och vattnat allt för tack vare blåsten så torkar det ut i krukorna.

Inga kommentarer: