fredag 10 maj 2019

Tiden går

Vi har redan 10:e maj. Vädermässigt så ligger vi bra till om jag jämför fjolåret då snön låg kvar länge. Men det vore trevligt med lite fler plusgrader, under veckan har det verkligen varit alla väder. Sol, regn, snö och mulet. Allt om vartannat med ca 0 på natten och max 10 på dagarna. Något kallt alltså, jag kan lova att mina plantor kämpar för sin överlevnad.
Jag har haft en rejäl förkylning som nu äntligen efter 10 dagar är på bättringsvägen. Det vore ju skönt om jag kunde lägga mig ner och vara sjuk men jag har ju varit på utbildning i Umeå under veckan. Min lärare sa en dag att nu tycker jag att du går och lägger dig. Sovit ett tag under em för att orka med middagen på kvällen.
Sonen har i alla fall åkt till Umeå idag för att träffa vänner. Mannen och jag har grillat och idag blev det entrecote som inte är min favvo. Men det var ju helt ok.
Vi har slappat framför Let´s dance.
Sverige har förlorat öppningsmatchen i VM med 5-2, inte bra alls!

Inga kommentarer: