tisdag 14 maj 2019

Regnrekord

I söndags så öste regnet ner hela dagen och natten, det gjorde att vi fick ett rekord i vår lilla stad. Den högsta uppmätta nederbörden för en maj månad skedde då! Inget vidare roligt rekord, tror att det var på 44 mm. Hos oss så upptäckte jag att det rann vatten från knuten och in efter timret i två av sovrummet. Men som sagt var då hade regnet piskat mot den väggen under 18 timmar.
Veckan i gång igen och det är hektiskt och väldigt jobbiga saker som jag just nu håller på med. Tar på både personal och på mig.
Ikväll är det APT på ena skolan och i morgon kör vi på den andra. Det blir en sen vecka för mig. Men jag ser nu en semester som är in antågande. Vi åker mot Göteborg på fredag, beräknas komma fram på lördag. Konsert med Elton John på söndag, Oslo på måndag, Geiranger på tisdag, trollstigen och Trondheim på onsdag, Åre på torsdag och hem igen på fredag. En vecka med många nya upplevelser. Hoppas på fint väder för det är ju betydligt roligare att uppleva saker om solen skiner.

Inga kommentarer: