söndag 23 december 2018

Dan före dan

Jag har en tendens att vakna före skam men det kan ju bero på att jag sovit i 9 timmar. Inte många vuxna behöver mer sömn än det. Igår min första lediga dag så hade jag längtat till att sova tills jag vaknade av mig själv. Det är som den men då var de från ett företag och rev ställningen utanför oss mot Storgatan. De hade säkerligen ett deadline men en LÖRDAG!!! Så var det nu i alla fall.
Lite fix o går och skinkan har blivit klar. Testade Croc Pot på 9 timmar låg och det verkar ha lyckats. Perfekt sätt att koka den på.
Var på stan med alla andra tusentals som irrade runt, jag var där 10.30 och färdigt kl 11.00, skulle bara ha något till paketleken och nu är det klart.



Vintersolståndet har varit och passerat så nu har det vänt, ljuset återkommer.
På årets mörkaste dag 21/12 så kom då ett litet ljus till oss, Lena o Erik fick sin lilla tjej. Olivia heter underbarnet och hon kom 3 veckor för tidigt med akutsnitt. Allt har gått bra men hon är en minibaby på 2300g o 46 cm. Köpte lite kläder i går i storlek 44, det har jag aldrig gjort tidigare. Jag Välkomnar denna lilla tjej, ska bli så kul att lära känna henne. 



Inga kommentarer: