onsdag 26 december 2018

Annandagen


GOD JUL o GOD FORTSÄTTNING i 2018 års julhelg. Har varit ledig många dagar, två innan julafton och sen hela julhelgen men trots det känns det fortfarande inte som att jag varit ledig ännu. Blir säkert bra då jag har många dagar på mig att göra ingenting. Har ju en del plugg att göra för en stor uppgift ska in senast 7/1.
Uppesittarkväll med planstek, bingolotto och kortspel. Tyvärr blev det inte någon vinst på lotten men det var många andra som fick le dagen innan julafton.
Julafton var kall -12 grader men vackert, vi åkte till Hortlax kyrkogård och sen till morfar en stund. Hem igen för lite fix. Strax före 15 kom mamma, Gunnar, Märta hit. Vi blev totalt 6 personer detta år. Eftersom det inte var några julklappar för alla gäster så passade vi på att öppna våra klappar innan Kalle Anka. Konstig känsla men det känns ju knäppt att vi sitter och öppnar då inte alla har några julklappar.
Vi åt gott så att vi var sprängmätta. Sen spelade vi paketleken. Detta år var det en ny variant då vi räknade två paket per skalle. Man får inte ta från den som bara har ett paket. Mamma o Gunnar hade gott om klappar nät det var klart men de delade frikostigt med sig och jag tror att sonen hade en hel del med sig hem. Godiset bjöd vi vidare och jag kan konstatera att kola räcker länge. God men seg!


Juldagen igår och den gick också lugnt till, härligt väder med bara någon minusgrad. Annandagen idag och då började en del REA. Folk på stan men inte helt galet idag. I morgon blir det säkert mer. Fika här med kusinen med man och det är ju alltid trevligt. Julen är himla mysig tid eller egentligen ska jag skriva att adventstiden är mysig för det år så jag känner det. Älskar all tid fram till jul sen de tre juldagarna är inte så speciellt längre.

Inga kommentarer: