torsdag 13 oktober 2016

En seg förkylning

Jag är fortfarande däckad här hemma. Det var en seg förkylning som trots allt ändrar karaktär för nu har jag hosta och slemhosta på morgonen. Dricker Cocciliana för att kunna sova och det gör jag minsann. Några timmar mitt på dagen vilket gör att jag känner mig bättre under kvällarna. Är nog sämst när jag vaknar, kraxig och ont i halsen dessutom vaknar jag i princip varje morgon med huvudvärk. Fy vad jag är less!! Men jag ger det någon dag till så är jag säkert som ny igen.
Har ju fått nytt älgkött och det fanns kvar lite av fjolårets så vi gjorde stek med sås. Mannen fick leverera det i går till morfar, Märta och sonen. Men det blev sent då M kom hem strax efter 20.00 då Sparbanken varit på bio och sett Bridget Jones baby! Morfar blev ju väldigt glad och höll knappt på att släppa iväg mannen trots att det var sent. Hoppas nu att alla tycker att det smakar bra?

Käkar mycket vitaminer just nu man det verkar inte hjälpa....

Inga kommentarer: