tisdag 10 maj 2016

Semifinal 1

Så var det så dags att se första finalen inför ESC 2016 som sänds från Stockholm eftersom Måns Zelmerlöw vann förra året. I kväll är det Ryssland som är favorit och det är en bra låt men jag vill egentligen inte att den ska vinna eftersom Eurovision inte passar i Ryssland där de är så emot homosexuella och folk till och med blir arresterade för sådana saker. Inte bra för det öppna samhället.
Nu är ju det här mitt eget tyckande och man får tycka olika.




Dagen har varit bra men intensiv så jag var ganska tom i huvudet när jag åkte hem efter den pedagogiska eftermiddagen.
For direkt till Bergsviken för att ge morfar en väckarklocka och ett förstoringsglas. Han var mitt i middagen så jag åkte vidare. Återlämnade böcker och en rapport och passade på att handla på ICA.
Mannen åkte till Lillbrog där det var tjorvigt värre idag. Nu var det pengar och affärer, övertagande och annat som inte riktigt gick att få ihop. Den där andra kvinnan var även där och det är ju ofta hon som blåser och lurar honom. Sen i nästa sekund så ropar han på Märta. Tänk denna hjärna som kan vara så komplex.

Inga kommentarer: