torsdag 5 maj 2016

Kristihimmelfärds dag

Torsdag mitt i veckan och den är röd. Trevligt med lite extraledighet och dessutom är det jättefint väder. 11 grader och strålande sol! Jag har njutit men även fixat lite vårsaker. Mannen har tagit bort is och tagit bort presenning på poolen. Nu kan det tina och bli bart där.
Märta hämtades i morse och sen åkte mannen till Villa Utkiken för att hämta hem Bo. De åkte först till Granngården för att köpa gödsel, vimpel, slang och såklart glass!
Hem hit kom de och idag var det inte riktigt lika muntert som förra gången som han kom hem. De har i alla fall varit här och myst på i solen. Under eftermiddagen så skjutsade jag hem de till stan igen.
Mamma och G har varit hit och de fick fika i Paradoret där det serverades Operatårta, riktigt gott!
Min lediga dag i morgon har just spruckigt då jag måste jobba lite och ringa några samtal. Det blir bra det.
Nu har jag precis kommit hem från en promenad och nu kyler havet rejält, utan sol så blir det ganska kallt här ute.

Herr och fru sädesärla bygger i vanlig ordning i hängrännan i grannhuset. Kul att de återkommer år från år.

Inga kommentarer: