söndag 29 november 2015

1:a advent

Idag är det skyltsöndag så kommersen pågår för fullt här utanför. Jag har varit ner och shoppat lite från Järnspisen som säljer påsar med glöggtillbehör, bröd och sill. Jag formligen älskar deras vinbärssill. Kl 8 i morse vaknade jag av att de ställde i ordning de stånd och tält som finns på plats. Tyvärr har snön i princip försvunnit så det är mest hårt ute och någon plusgrad.

Har även köpt julklapp till morfar på museet som har pyntat så mysigt. Bland annat ett rum med julmat, vad är viktigt för dig? Finns det mat du alltid måste ha på julbordet? För mig blir det allt mer fisk, jag älskar fisk, sill, lax, sillsallad, men jag älskar även julskinka. Julskinka på en julknäcke med senap och äppelmos. Oj så gott, det rent utav vattnas i munnen när jag tänker på det.


I går var det återigen Sing along under oss och det är ett aber eftersom det låter som att vi deltar därnere. Vi valde att gå på bio för att slippa några timmar. Vi såg En underbar jävla jul. Rolig och bra men då och då sätter sig skrattet i halsen. Tänker på förväntningar och krav på sina barn. Att vi vuxna många gånger vill att barnen ska tycka och tänka som föräldrarna. När så inte blir fallet så kan det ju uppstå konflikter och besvikelser. Tänker man lite djupare i denna film så fanns det många sådana saker. Klart sevärd, egentligen är det en väldigt roligt helaktivitet att gå på bio.



Inga kommentarer: