måndag 12 oktober 2015

Ny arbetsvecka

Igår packade jag 8 påsar med hygienartiklar till de 72 flyktingar som i går kväll anlände till Piteå. De bor i Skoogs arena och de åker vidare om bara någon dag.
Sen var det även junta hos I på Storfors och det var trevligt i vanligt ordning när vi träffades.
Idag gick jag igen för att träna kl 5.00 och vet nu vad?? Det öppnade kl 6.00 även idag, fy så surt! Jag blir lite sur när jag tänker på det. Eftersom allt var klart så hade de ju kunnat koppla igång automatlåset. Jag tog en promenad i stället. Kallt och halkigt ute.
Har suttit med ritning över skolgården och yxat för att plocka bort en del som arkitekten ritat. Kostnaden är för hög och vi behöver plocka bort saker, asfalt och träd. Jag har i alla fall försökt så vi får se i morgon vad som händer.

Mannen har fått beordrad övertid de har fått många nya kunder idag så det ringer som bara den. Han ska i alla fall vara hemma runt 19.30.


Inga kommentarer: