lördag 10 oktober 2015

Flyktingar

Nu kommer det flyktingar till Piteå, det skulle komma 100 st idag men de kommer i morgon. Sen anländer det ytterligare 200 st om någon dag. Jag känner att jag måste hjälpa till. De behöver hygienpåsar, dam och herrpåsar med tandborste, tandkräm, schampo, rakhyvlar, rakskum, bindor.
Tänk alla dessa stackars människor vad de har varit med om. Känner mig vilsen för jag vill hjälpa till men vet inte riktigt var jag ska börja. Har plockat ihop en del kläder också.
Har putsat fönster och bytt gardiner idag. Det är ju en aktivitet som känns i mina axlar!! ;(
Sen har jag även haft tvättdag så nu är allting rent. Mannen har varit ute i stugan och fixat poolen. Han har lagt plåt över så nu kan det snöa när det vill. Har även varit till Bersika och plockat enris till krukan här utanför.
God röding med vitvinssås och färskpotatis till middag. Riktigt gott blev det!


Inga kommentarer: