onsdag 12 mars 2014

Föreläsning

I går var jag och tog bort en leverfläck på magen. Jag kan lova att idag har det inte varit skönt att röra sig. Det är nämligen så att den lilla saken har funnits precis i linningen och det betyder att när byxlinning idag har tryckt där så känns det. Sen jag kom hem så har jag gått omkring med klänning utan stumpbyxor så att inget ska ta på magen.
Har varit på föreläsning X 2 idag. Det har varit en man i Piteå som heter Göran Svanelid och han har presenterat sin tes om inlärning och det heter The Big 5. Det handlar om våra förmågor som bör användas vi inlärning i skolan. Förmiddagen vände sig till fritidspedagoger och den var väl så där men under eftermiddagen så var det för lärare och då tyckte jag att han sa bra saker. Trött dock kl 16.30 när jag suttit still i princip hela dagen.
Har läst ut vår bokcirkel bok idag och mina tårar har strömmat nedför mina kinder. Jag tycker det var en stark bok som jag verkligen kan rekommendera. Romantisk som jag är hade jag ju hoppat så på ett slut i mitt tycke men jag får hålla till godo med detta. Läste om en annan bokklubb som jämförde den med Ray Kluun, En sorts kärlek som vi läste för ett antal år sedan. Den boken var gripande på ett annat sätt för där fanns det med barn i bilden. Läs denna bok, väldigt lättläst och bra. Jag har hållit på i 4 kvällar så det går snabbt men berikar dig!


Inga kommentarer: