fredag 21 mars 2014

En fredag

En fredag i mitt liv börjar 6.10 när klockan ringer. Frukost, 2 tidningar, lite smink, kläder och sen i väg ca 7.15. Möte kl 8.00 sen till Kvantum för att inhandla wienerbröd till min klass. Mot Hortlax för att bjuda på fika, 28 strålande glada gullisar som tittar med tindrande ögon på mig. Det värmer i hjärtat men med lite gott fika kan alla bli på gott humör. Hälsocentralens trevliga personal tog väl hand om mig och tog bort stygnen på magen. Morfar fick en bok med bilder om Piteå förr, samt ett kort besök på min väg tillbaka till jobbet. Möte med elev samt klasslärare, lunch samt personalmöte angående nytt schema. Läser lite majl och träffar ytterligare en personal som vill vara ledig.
Huvudvärken gör att jag lämnar mitt jobba ganska tidigt denna fredag, har fikat med vännen L på Ekbergs och det var roligt att inte behöva stressa i väg till något. Ska strax ta en liten tupplur för att försöka lindra mitt huvud som inte alls känns bra. En fredag i mitt liv. Lamm till middag samt ett Amaronevin som är inköpt till det hela. Skönt med lite ledighet!

Inga kommentarer: