onsdag 19 februari 2014

Vad säger man??

Vad säger man till någon när en familjemedlem har gått bort? Tråkigt, jag är ledsen, tänker på dig...ja varianterna är många! Jag har fått ett telefonsamtal idag från min vuxna halvbror som bor i Ö-vik, min pappa har gått bort i söndags. Vad ska jag känna? Just nu vet jag inte, vi har ju inte haft kontakt, jo en gång för 20 år sedan träffades vi här i Piteå och det var ju helt ok. Men jag hade ingen speciell känsla då och tyvärr måste jag säga att min sorg inte infinner sig just nu heller. Det är mer en undran varför han inte sa att han var sjuk och varför han alltid valde att inte ha någon kontakt. Som det känns just nu åker jag inte ner på begravningen eftersom det är konstigt att åka på någons begravning när vi inte har haft någon kontakt medan han levde. Det hade ju varit justare om vi hade umgåtts medan han levde. Är jag alldeles för krass i min tanke?? Ingen aning men vad ska jag göra. Däremot känns det ju trist för min bror som har minnen och är känslomässigt involverad i det hela.

1 kommentar:

Ulla-Karin sa...

Himla svårt och väldigt svårt att föreställa sig situationen när man själv inte har varit eller är i den situationen och aldrig kommer att hamna i den heller. Måste du inte delta i ngn form av bouppteckning eller kan man ha ombud? Vad känner du inför tanken att träffa din bror? Är han yngre än dig?
Ja, vad somliga människor tänker och vad som driver dem och vad som inte driver dem kan vara svårt att förstå, t ex hur man kan välja att inte ha kontakt med sina barn...
Kram/UllaK