tisdag 27 november 2012

Vecka 48

Tiden går och vi närmar oss advent! Mysigt men jag har lite för ont om tid just nu. Känner mig sliten, det värker i fötterna och mitt huvud känns som sirap. Har tyvärr inte den ork och energi som jag skulle önska när jag är hemmavid. Min energi går åt på jobbet och det räcker inte hela dagen. Vi har haft en fantastisk helg men fest och musik på Great Gig. I år tolkade de Tina Turner som de gjorde fantastisk bra även detta år. God mat och vi samlade här innan för lite föfest, i år var vi totalt 26 personer.
I söndags när vi vaknade gick vi till Stadshotellet och åt brunch med goda vänner. Så himla mysigt och trevligt. Mycket folk drygt 150 personer i väldigt varierade åldrar hade sökt sig dit för att äta en fantastisk måltid! Det måste vi göra om. Kvällen avslutade med vinprovning med Munskänkarna, lärorikt och intressant. En hektisk helg med många trevligheter. Till helgen blir det till att ta det lugnt. Hör i Piteå pyntas det för fullt, vi hade skyltsöndag i söndags och då har ju butikerna julpyntat. Vissa börjar att pynta tidigt men jag brukar försöka hålla på mig till på torsdag eller fredag. Har dock plockat upp några tomtar som jag har ställt in i ett skåp. Man gör ju olika och det är ju upp till var och en att göra som man vill.

Inga kommentarer: