fredag 30 november 2012

Njuter

Älskar att pynta inför advent, jag tycker att det är så mysigt i denna julmånad. Tänk att var så rik på känslan trots att jag är 47 år! Har överfört detta på 21 årige sonen som också gillar julen skarpt. Myser, dricker glögg och bara är. Söker efter en röd plåtlåda som jag alltid planterar en julgrupp i åt morfar. Mannen har sök i växthuset i dag men icke sa nicke. Måste till morfar i morgon och hoppas att jag aldrig har tagit hem den sen förra julen. Mannen jobbar 6.45-15.15 i morgon och det här betyder att han har haft ledig dag idag. Så himla skönt tänker jag som just nu känner mig som en duracellkanin. Har haft adventssamling i kyrkan idag. Vi går i prossesion (heter det så), vi går i alla fall på led efter Hortlaxvägen och två från varje klass bär facklor. Stämningsfullt och fint i hjärtat. Carina höll en fin adventssamling och vi var nöjda. Har dessutom öppnat våran kalender och eleverna är så förväntasnfulla! En rolig dag helt enkelt :)

1 kommentar:

Mestmamma sa...

Jag är nu också 47 år och även jag älskar att julpynta, sonen är ännu bara 7 år och än så länge känner han likadant - får se om det håller i sig.

Det är sååå stämningsfullt och mysigt. I eftermiddag ska vi göra vårat men än så länge blir det bara adventspynt men nästa helg kanske vi tar och julpyntar :-)