onsdag 7 mars 2012

Sportlov dag 3!


Vaknade efter 9 och det känns så skönt att förfoga över min egen tid och låta kroppen välja när det är dags att stiga upp. Känns så lyxigt att få dess 5 dagar med ledighet. Har haft en riktigt lat dag idag och det kan jag unna mig. Har pysslat om sonen som är sjuk och hemma från jobbet idag, har hunnit en tur till ICA för att få hem lite mat men framför allt en klädroll. Sonens vänner i Stockholm har katter, jag tror att det bor minst 2 i varje lägenhet där han har varit. Byxor, tröjor och jackan är absolut kritvit från allt katthår. Jag är ju dessutom allergisk och det kliar så hemskt i mina ögon så det är ju viktigt att få bort det mesta så att jag inte fortsätter att känna något kli.
Ser skidskytte och just nu går det bra för Helena Ekholm, håller tummarna att hon ska skjuta bra även i sista skyttet!

2 kommentarer:

Mestmamma sa...

Usch för katthår .... :-(

Vissla sa...

Inte är det kul med katthår, när jag dessutom får röda kliande ögon känns det inte alls bra! Tur att man kan få bort det mesta med bra hjälpmedel.