söndag 4 mars 2012

Första söndagen i mars......


eller Vasaloppssöndagen! Låter för mig som något som kunde tillhöra kyrkoåret. Där kan ju vissa högtider vara döpte efter första helgen efter första fullmånen efter....det eller det. Låter lite tjorvigt i mina öron men det är väl rotat och traditioner som har funnits i många år. Det är inget som man ändrar på i första taget!
Jag funderar över åkarna i Vasaloppet tänk vilka förberedelser, vilket engagemang, vilka nerver och vilket tålamod det krävs för att genomföra detta! För mig går det bort jag gillar nämligen inte att stå i kö, det finna alltså inte på min karta att jag ska stå i kö för att kunna åka vidare efter den första backen där det verkar ta tvärstopp för de flesta!
Såg andra chansen i Melodifestivalen i går och jag hade 0 poäng!!! Vi har en intern tävling med våra vänner och trots att jag hade ledningen innan gårdagen så är ju 0 rätt oerhört dåligt. Tycker att vi har ett svagt startfält nästa helg i finalen! Ska bli intressant att se vilken låt vi skickar som representant för Sverige.

Inga kommentarer: