onsdag 9 mars 2011

Onsdag







Idag blev det så tredje gången gillt, jag provade först mina gamla pjäxor, det gick inte. Jag köpte då ny pjäxor i måndags och skulle så stort åka idag. Jag tog bilen och for till stugan, provade att fästa mina pjäxor men ICKE! Åkte med pjäxor och skidor o åkte med allt till Team Sportia för att få hjälp. Var det jag som var inkompetent, tokig eller en som inte förstår hur dagens bindningar fungerar. Men som tur var så var det inte mig det var fel på. Jag hade helt enkelt inte rätt pjäxor till bindningen! Provade andra pjäxor och betalade en mellanskillnad. Nu är det så fiffigt att de pjäxor som jag nu har köpt är sådana som passar till långfärds-skidskor. Nu blir det till att skriva det på årets önskelista.
Åkte skidor vid Bullerviken mot Svensbyfjärden och vände vid Vätter-udden. Riktigt jobbigt men skönt väder.
Har dessutom sett Helena Ekholm ta ett guld i VM i skidskytte!!! Vilken tjej alltså!

Inga kommentarer: