fredag 12 juni 2009



Har varit och kollat in studentfirandet i stan. Redan i morse när jag åkte till jobbet så samlades många unga förväntansfulla nere vid Strömbackastrand för champangefrukost.

Jag väntade på min kusin som sprang ut kl.12.12. En något blek och lätt spritluktande snygg yngling kom så äntligen. Efter visst kramkalas och blom och mjukisdjurs utdelning så drog han vidare för att åka på flaket draget av en traktor. Tänk vad mycket framtidshopp det har funnits ute på stan idag. Jag blir alldeles rörd och tårögd när jag ser dessa ungdomar. För de allra flesta så kommer ju livet att se ljust ut men för några av dem så kommer det inte att gå så vidare bra. Idag är det ju tuffa tider då det knappt finns jobb till de som har en färdig högskoleutbildning och många års arbetslivserfarenhet.

Lycka till alla nybakade studenter och ha ett bra liv!

Bilden är lånad av Piteå-Tidningen

Inga kommentarer: