lördag 13 juni 2009

Brand

Våra kompisars villa har brunnit ner. De bor en gata ifrån oss och i morse såg vi att det rök. När vi hade kollat in förödelsen så kan jag inte släppa tanken på det hela. De 3 som var i huset är på lasarettet för kontroll av eventuell rök som de har inandats. Ingen är allvarligt skadad och det är såklart det allra viktigaste men det tråkiga med allt är att de har byggt ut och byggt till. Många timmar är lagda där och det var precis klart och så händer då det här!
Trist, jobbigt och hemskt nu måste de ta nya tag och köpa allt nytt. Funderar vad jag skulle rädda om jag snabbt skulle måsta bestämma vad som är viktigt för mig. Människor, djur, videofilmer som vi själva har filmat under årens lopp, foton, smycken, saker som jag har fått av mormor och morfar. Det här är jättesvårt att tänka sig, om man dessutom endast har några sekunder på sig så är det ju jättestressigt.
Min kompis blev väckt av brandvarnaren, så till alla där ute....SKAFFA FLERA BRANDVARNARE!!!! Kolla dessa varje år, byt batterier när man ställer om till sommartid. Det här räddar liv!!!

Inga kommentarer: