lördag 21 mars 2009

Trött, trött och trött. Det är så jag känner mig just nu. Egentligen är det konstigt för den här årstiden lever jag upp efter en tung mörk vinter. 2½ vecka kvar sen är det påsk och ett långt lov. Det är alltid lika mysigt att komma ut till stugan och bo där en påsk. Vara uta, grilla, njuta av solen, äta god mat och umgås med vänner, det känns som att bräslet i själen fylls på vid sådana tillfällen.
I veckan har jag varit på bio 2 gånger. Först såg jag Män som hatar kvinnor. Den var bra, de hade lyckat att fånga det viktigaste från boken. Nu visar det sig att de 2 återstående delarna också kommer att visas på bio. Det är bra för film är bäst på bio.
Film nummer 2 var den 8 faldigt oscarsnominerade Slumdog millionare. Jag kan först varför den har fått så många priser för vilken film! Kul att slå Hollywood på fingararna och att en lågbudget film kan kamma hem priser. Det är en film som jag kommer att bära med mig. Jag är så glad att min kompis drog med mig på den här filmen.
Har suttit en stund i det vackra vårvädret bakom väggen till vårt hus. Myrorna har vaknat för det kryllar av de små svarta krypen. Måsta sticka i väg och inhandla ny Myrr.
Vi kommer att grilla ikväll. Säsongspremiär!!!! Filé, majs, tomater och choritzo. Lite hasselbackspotatis till, mums vad gott jag längtar.....

Inga kommentarer: